USS Omega

2002

Vše začalo hledáním ideálního rozložení můstku. Líbilo by se mi, aby kapitán seděl urpostřed kruhového můstku jako na Kirkově Enterprise. Z Picardovy Enterprise jsem se nechal inspirovat postupnou rampou na vyvýšenou zadní část můstku. A z Voyageru jsem nakonec využil polozapuštěnou přední část pilota, v prvních nákresech však zatím není. Zároveň jsem chtěl mít přímo na první palubě kapitánovu pracovnu i konferenční místnost, jak je to v seriálech z 24. století na federačních lodích zvykem. A přitom jsem se snažil, aby z venku byl prostor pro první palubu pokud možno symetrický.

Inspirován isometrickými kresbami startrekových interiérů ze Star Trek Fact Files, které můžete vidět na webu Ex Astris Scientia, jsem se rozhodl vytvořit vlastní obdobu. Musím přiznat, že učit se vektorovou grafiku na tak složitém obrázku nebylo příliš chytré, ale po mnoha hodinách snažení jsem byl s výsledkem nakonec celkem spokojený.

Po navržení můstku jsem se teprve vrhl na vnější podobu samotné lodi. Jelikož jsem projekt pojmenoval Omega, chtěl jsem, aby byl tvar kompaktní s motory v těle lodi, podobně jako má Defiant v DS9. Experimentoval jsem s kulatým tvarem vycházející z písmene Omega a výsledkem je loď v podobě dvou různě velikých propojených disků. Tvar jsem samozřejmě přenesl i do jednotlivých pohledů coby vektory. Pokoušel jsem se loď nakreslit i v izometrickém pohledu, ale špatně jsem odhadl její výšku, takže je příliš placatá. Jelikož jde o jednoduchý tvar, byl jsem nakonec schopen jej i zhruba vymodelovat ve 3D. O modelování můstku jsem se samozřejmě také pokoušel, ale ten už byl na mé schopnosti příliš složitý. Jeden fanoušek jej však do 3D modelu vymodeloval, ačkoliv jej nakonec nedokončil.

Díky hotovému tvaru jsem mohl začít pracovat na jednotlivých palubách. Začal jsem s rozkreslováním na papír, ale po dokreslení první a druhé paluby jsem si řekl, že to bude rychlejší a jednodušší navrhnout přímo v počítači a tak jsou další paluby už navrženy digitálně.

Z rozložení jednotlivých palub vzešel tvar dalších důležitých místností, kterými jsou strojovna a ošetřovna. I tyto místnosti působily zajímavě, tak jsem se rozhodl je ztvárnit v izometrickém pohledu jako můstek. Specifikum strojovny je využití uzavřené kanceláře šéfinženýra, který má však průhled přímo do místnosti s warpjádrem. Na obrázku jsou nakresleny i normálně otevřené nouzové dveře. Na ošetřovně jsem použil kulaté průchozí doktorovy pracovny, jak byla použita na Voyageru. Myslím však, že je navržena příliš malá a bylo by třeba ji zvětšit.

V izometrickém pohledu jsem nakonec vytvořil i model pohonného systému, což jsou impulzní a warpové motory propojené s tanky na deuterium, ale s tím jsem již příliš spokojen nebyl. Dalším pokusem bylo vytvoření izometrického pohledu na vnitřek celé lodi, ale ten jsem bohužel nikdy nedokončil.