Můstek lodi USS Masaryk

2015

Po předchozích zkušenostech s natáčením divadel a inscenace se parta kamarádů rozhodla splnit svůj dětský sen a postavit si kulisy můstku hvězdné lodi, na kterém by mohli točit fanseriál. Byl jsem přizván jako designér kulis, panelů a ostatního vybavení. Největším oříškem bylo vymyslet můstek, který jsme v seriálu nikdy neviděli, a zároveň se vejít do podlouhlého prostoru, který byl nakonec pro stavbu kulis vybrán. Můstek se měl stavět postupně, tedy nejdříve schůdek za kapitánovým křeslem, zadní část, křesla a panely ve střední části, pak boční panely a nakonec přední část. Prvním krokem byl výběr hloubky zadního prostoru a orientace dveří pro výtah a do kapitánovy pracovny.

Nakonec byl zvolen kompromis s mírnějším zanořením zadního panelu, aby vznikl zajímavější prostor pro záběry kamer. Ihned po dokončení finálního vzhledu se zadní část začala stavět. Bylo potřeba navrhnout obložení stěn, aby bylo rozebíratelné a zároveň vypadalo podobně jako v seriálu. Součástí skic byly i návrhy středových křesel a hrubé podoby pilotní konzole. Následoval návrh kostry pro boční části a uchycení panelů.

Součástí návrhů byly i vizualizace barevnosti a vzhledu můstku. V různých fázích návrhů vznikly celkem tři vizualizace. První měla za cíl pouze jasnější představu o prostoru kulis, protože pouhý půdorys nebyl dostatečný. Druhá vizualizace (3D model) měla za úkol zlepšit představu o použitých barvách na můstku. Protože se barevnost můstku zdála příliš do hněda, vznikla následně ještě další vizualizace, v které byla použita barevná paleta ladící do modra.

Před začátkem natáčení bylo potřeba ještě navrhnout tiskové podklady pro všechny LCARS panely. Proběhlo měření postavených částí kulis, aby byly panely navrženy opravdu na míru. Zatímco se dokončovaly stavební práce na můstku, návrh panelů probíhal pod velkým časovým tlakem. Z tohoto důvodu jsou na panelu H-P2 velké, málo detailní barevné grafy. Tři bílé obdélníky na panelech F-P1 a F-P6 jsou ponechány pro obrazovky, které budou zobrazovat animace.

Poslední částí bylo vytvoření animací do zadní části můstku. Vytvořil jsem šest různých animací, které mohou běžet ve smyčce. Výsledný vzhled můstku je opravdu úžasný. Největší pocta samozřejmě patří hlavním inženýrům Karlovi "Marghovi" Škopovi a Radkovi "Flashovi" Bělinovi, kteří za celý rok strávili na stavbě obrovský počet hodin.

Natáčení fanseriálu probíhalo velmi úspěšně, bohužel jej ukončilo vyhlášení pravidel CBS, která omezují fanouškovské projekty. Z tohoto důvodu bylo rozhodnuto, že se seriál přenese do nového, originálního vesmíru, který nebude svázán takovými omezeními. Kulisy tedy zůstanou, ale budou odstraněny všechny startrekové značky a nahrazeny novým designem.

Všechny materiály o kulisách naleznete na webu Star Trek: Diplomacy.